Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Kraków Metropolitan Area for Business – Potencjał gospodarczy Krakowa na arenie międzynarodowej

6 minut czytania.

 

Zakończyliśmy przełomowy projekt „Kraków Metropolitan Area for Business” (KMA4B), który trwał 4 lata. Celem było zaprezentowanie gospodarczego potencjału Małopolski, a zwłaszcza Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego na arenie międzynarodowej oraz utrzymanie napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Mieliśmy cenną okazję przedstawienia rynkowych atutów naszego regionu na najbardziej prestiżowych imprezach branżowych w Polsce i na świecie

 

 

Do najważniejszych należały:

  • spotkania biznesowe w ramach misji gospodarczych w Niemczech, na Białorusi, Ukrainie, USA i Zjednoczonych Emiratach Arabskich;
  • udział w targach branżowych z zakresu Inteligentnych Specjalizacji Małopolski w Niemczech, ZEA i USA, w tym uczestnictwo w jednym z najbardziej wpływowych wydarzeń technologicznych na świecie – CES (Consumer Electronic Show) 2023;
  • udział w targach inwestycyjnych we Francji, Niemczech, Chinach oraz ZEA.

Partnerami w projekcie byli:

 Znaczenie projektu podkreślają wszechstronne i skuteczne działania:

  • przeprowadziliśmy krajową i międzynarodową kampanię promocyjno-informacyjną Metropolii Krakowskiej podkreślającą jego potencjał inwestycyjny i znaczenie gospodarcze dla Województwa Małopolskiego. Gęsta sieć komunikacyjna, intensywny rozwój przemysłowy i kulturalny oraz napływ ludności do Krakowa świadczą o tym, że KRoF odgrywa kluczową rolę w rozwoju lokalnym i krajowym.

 

  • stworzyliśmy ogólnodostępną platformę komunikacji projektu (https://kma4business.metropoliakrakowska.pl), gdzie zamieszczamy istotne informacje związane z rozwojem gospodarczym Małopolski: nadchodzące konferencje, konkursy, o ofercie pożyczkowej i ulgach dla przedsiębiorców. Dla inwestorów dedykowana jest podstrona prezentująca aktualne obszary inwestycyjne na terenie KRoF. Inspiracją może być zakładka best practices, gdzie przybliżamy sukcesy małopolskich firm.

 

  • projekt napotkał ograniczenia związane z pandemią COVID-19, które wymusiły wzmożoną aktywność w Internecie. Przeprowadzono w ramach projektu międzynarodowe prezentacje w formie hybrydowej, wysłano do subskrybentów 27 edycji newslettera oraz blisko 600 postów w mediach społecznościowych.

 

  • działania w zakresie KMA4B były cenną okazją do zacieśnienia współpracy pomiędzy instytucjami zaangażowanymi w projekt. Zróżnicowane perspektywy i doświadczenia wpłynęły na dynamiczny rozwój projektu, zwiększyły poprzez rozszerzenie sieci kontaktów jego zasięg oraz umożliwiły wyniesienie jego realizacji na wyższy poziom jakościowy.

 

  • wszechstronna współpraca zaowocowała powstaniem spójnego i klarownego przekazu przedstawiającego Małopolskę jako atrakcyjny dla inwestycji gospodarczych region.