Założona w 1988 roku firma ZANO, ówcześnie pod nazwą ZAKO, od samego początku istnienia posiadała jasno zdefiniowaną misję: dostarczanie prostych w formie, estetycznych, funkcjonalnych a jednocześnie odpowiadających na realne potrzeby rynkowe mebli miejskich. Siedziba firmy mieści się w Krakowie.
Obszar Inteligentnych Specjalizacji Małopolski:
Przemysły kreatywne i czasu wolnego
Pomysł |
Firma powstała pierwotnie w celu odtwarzania architektury historycznej w przestrzeniach zabytkowych. W efekcie, początkowe lata działalności zdominowane zostały przez produkcję mebli w stylu retro, jako odpowiedź na zaniedbania odziedziczone po epoce PRL, zapotrzebowanie na rewitalizację już istniejącej architektury miejskiej, kierunki alokowania środków publicznych oraz - opartą na dążeniu do odtwarzania rozwiązań historycznych - mentalność osób odpowiedzialnych za kreowanie przestrzeni publicznych.
Był to wybór zgodny nie tylko z ówczesną modą i obowiązującymi we wczesnych latach 90-tych trendami, ale i praktyczny, bo pozwalający na zdobycie doświadczenia i zrozumienie potrzeb rynku.
Z początkiem lat dwutysięcznych nastąpiła ewolucja w świadomości dotycząca kształtowania przestrzeni publicznych - architekci i konserwatorzy miejscy, podążając za trendami obserwowanymi na zachodzie, dopuścili możliwość łączenia przestrzeni historycznych z nowoczesnymi rozwiązaniami z zakresu tzw. „małej architektury”.
W miarę ewolucji rynku małej architektury i rozwoju ekonomicznego Polski w kierunku nowoczesności i implementacji standardów unijnych, ZANO dostosowało swoją strategię do nowych wyzwań. W pierwszej dekadzie lat dwutysięcznych, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na dobrze zaprojektowane, innowacyjne i inteligentne rozwiązania firma skoncentrowała się na nowoczesnym designie mebli miejskich - w drugiej, na projektowaniu inteligentnych mebli typu smart city. Działania te stanowiły odpowiedź zarówno na kierunki rozwoju wyznaczane przez instytucje unijne, jak i zakres przyznawanych w owym czasie dotacji.
Dziś, meble ZANO smart city stanowią naturalne uzupełnienie rozbudowanych linii tradycyjnych mebli miejskich a dobry design stanowi oś, wokół której koncentrują się wszystkie działania firmy.
Realizacja
|
Posiadając własne zdolności produkcyjne i park maszynowy znajdujący się w Krakowie, firma jest dziś w stanie w pełni kontrolować procesu produkcji i dostaw - niezależność od podwykonawców pozwala na zapewnienie najwyższej jakości i dostarczanie zrównoważonych rozwiązań.
Zrozumienie potrzeby cyfrowej obecności w dzisiejszym świecie doprowadziło Zano do silnego „web-presence” – szerokiej obecności w mediach cyfrowych. Firma skoncentrowała działania na efektywnościowych metodach marketingu on-line, zdobywając szerokie grono klientów na terenie całego świata.
Zano nie tylko dostosowuje się do potrzeb globalnego rynku, ale aktywnie uczestniczy w jego kształtowaniu. Silny nacisk na działania eksportowe doprowadził do stworzenia globalnej sieci partnerów firmy. Sieć partnerska odpowiada nie tylko za sprzedaż, ale – w równym stopniu - za komunikację marketingową i edukację rynku.
Dostrzegając kluczową rolę technologii w ekspansji międzynarodowej, Zano podjęło decyzję o rozwinięciu własnych, dedykowanych, zaawansowanych rozwiązań IT. Te innowacyjne systemy nie tylko wzmocniły obecność firmy w sieci, ale stały się jednocześnie narzędziem niezbędnym do efektywnej komunikacji zarówno z klientami końcowymi, jak i partnerami międzynarodowymi Zano.
Mając świadomość, że kluczem do sukcesu na globalnym i mocno konkurencyjnym rynku małej architektury jest, obok oferowania dobrze zaprojektowanych mebli miejskich, umiejętność skutecznej komunikacji z klientami, firma stworzyła silny, odpowiedzialny za stałe wsparcie sprzedażowe oraz posprzedażowe dział komunikacji dbając o to, aby relacje z klientami stanowiły kluczowy aspekt jej działalności.
Podchodząc do komunikacji w sposób zintegrowany i wielopoziomowy, Zano połączyło dopracowaną komunikację tekstową i graficzną, treści video oraz rozbudowaną interakcją głosową z klientem. W ten sposób firma wykreowała pełne, wielowarstwowe, polisensoryczne, spójne z oferowanymi produktami i usługami doświadczenie dla swoich odbiorców.
W związku z globalnym zasięgiem działania oraz rosnącymi wymaganiami w zakresie dostaw, Zano skoncentrowało się na optymalizacji procesów logistycznych. W ramach przyjętej strategii, firma opracowała skuteczne metody pakowania, zabezpieczania i wysyłki mebli miejskich. Dzięki elastycznym rozwiązaniom logistycznym, produkty Zano docierają drogą lądową, morską i lotniczą do klientów na całym świecie, a priorytet stanowi zapewnienie bezpieczeństwa oraz terminowości dostaw.
Plany na przyszłość
|
Reagując na wyzwania współczesności i dynamiczne zmiany na rynku, Zano wdrożyło strategię opartą o ciągłą analizę oraz błyskawiczną implementację rozwiązań stanowiących odpowiedź na zjawiska i potrzeby rynkowe. W najbliższych latach, firma planuje skoncentrowanie się na następujących obszarach:
Funkcjonującą na rynku od ponad 30 lat ZANO wie, jak stale dostosowywać się do zmieniającego się świata. I choć wiele się zmieniło od czasów mebli retro, misja firmy pozostaje niezmienna: tworzenie produktów, które służą społeczności i odpowiadają na potrzeby współczesności.
Strona internetowa firmy: www.zano.pl