Konkurs „Startup Booster Poland – Smart UP” ma na celu wsparcie innowacyjnych przedsiębiorstw na wczesnym etapie rozwoju (startupów) poprzez programy rozwojowe o charakterze akceleracyjnym i post-akceleracyjnym, które oferowane będą przez wybrane w konkursie akceleratory.
O dofinansowanie mogą ubiegać się podmioty działające na rzecz innowacyjności realizujące programy akceleracji i prowadzące działalność na terytorium Polski, w tym:
- centra transferu technologii,
- centra innowacji,
- inkubatory technologiczne,
- akademickie inkubatory przedsiębiorczości,
- parki technologiczne.
Podmioty pełnić będą funkcję akceleratorów i zapewnią startupom kompleksowe wsparcie polegające m.in. na:
- dostarczeniu know-how,
- wykorzystaniu sieci kontaktów oraz mentorów
przy jednoczesnym uwzględnieniu etapu rozwoju przedsiębiorstwa.
Założenia Programu przewidują szereg efektów i korzyści dla nowych przedsiębiorców, w tym współpracę startupów z odbiorcami technologii lub inwestorami, przygotowanie młodych firm do ekspansji zagranicznej, ale również przyciągnięcie zagranicznego potencjału do Polski, by osoby zainteresowane założeniem lub rozwinięciem działalności gospodarczej podjęły się tej misji w Polsce.
Termin naboru wniosków:
Wysokość dofinansowania:
- Środki przeznaczone na dofinansowanie projektów w tym naborze to aż 91 mln zł.
- Podmioty działające na rzecz innowacyjności będą mogły otrzymać dofinansowanie w wysokości od 10 do 18 mln zł na projekt (przygotowanie i przeprowadzenie programów akceleracji).
- Granty, z których skorzystać będą mogły startupy biorące udział w programach akceleracji, sfinansowane zostaną w 100% ze środków programu FENG.
- Dofinansowanie kosztów operacyjnych akceleratora wynosi maksymalnie 80% kwalifikowalnych kosztów.
Operatorzy programów akceleracji będą mogli sfinansować:
- koszty bezpośrednich wynagrodzeń personelu projektu (wynagrodzeń członków zespołu realizującego program akceleracji oraz ekspertów oceniających startupy biorące udział w naborze do programu akceleracji; wynagrodzeń członków zespołu wdrażającego projekt grantowy);
- koszty bezpośrednich działań informacyjno-promocyjnych, tj. organizacji wydarzeń mających na celu pozyskanie aplikacji startupów, organizacji Demo Days oraz innych niezbędnych działań promocyjnych.
Źródło: PARP.GOV.PL