W najprostszym znaczeniu eksport to sprzedaż towarów lub usług podmiotom zagranicznym. Rozszerzenie działalności o nowe rynki niesie za sobą szereg korzyści – może być zarówno receptą na problemy związane z dużą konkurencją ze strony podmiotów na rynku krajowym, jak i szansą na rozwój poprzez poszerzenie źródeł przychodów, dzięki dotarciu do nowych odbiorców.
W przypadku niektórych podmiotów gospodarczych rynek krajowy okazuje się zbyt mały, aby prowadzić na nim efektywną sprzedaż – dlatego aby móc się dalej skalować, przedsiębiorcy poszukują nowych możliwości.
Jak poszerzyć działalności firmy o eksport i od czego zacząć ? Co trzeba wiedzieć i jakich błędów należy się wystrzegać? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w nowym kursie Akademii PARP: „Eksport dla początkujących”.
Nowy kurs przeznaczony jest zarówno dla przedsiębiorców zamierzających rozszerzyć działalność swojej firmy o eksport towarów i usług, jak i osób, które chcą rozpocząć działalność gospodarczą w zakresie eksportu.
Dzięki udziałowi w kursie „Eksport dla początkujących”:
Kurs „Eksport dla początkujących” dostępny jest na platformie edukacyjnej Akademii PARP. Więcej informacji na temat kursu znajduje się tutaj.
źródło: PARP