Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Kultura na wyciągnięcie ręki!

7 minut czytania.

Bogactwo oferty kulturalnej Krakowa tworzone przez kilkaset małych i dużych centrów kultury, ponad 100 oddziałów muzealnych i kilkadziesiąt festiwali to potężny rozwojowy zasób, także dla miasta głęboko doświadczonego przez kryzys czasu pandemii. Odbudowa turystyki przyjazdowej do miasta będzie możliwa także dzięki bliższej współpracy sektora kultury i turystyki. Kraków Culture to projekt mający na celu wzmocnienie rozpoznawalności Krakowa jako miasta kosmopolitycznego o szczególnie bogatej i różnorodnej ofercie kultury i czasu wolnego, a także miasta silnej aktywności środowisk kreatywnych.

Celem polityki Kraków Culture jest dostrzeżenie, jak fascynujący ekosystem kultury wypracowaliśmy w ciągu dwóch dekad od zaszczytnego tytułu Europejskiego Miasta Kultury 2000. Od tamtej pory powstały rozliczne plany długookresowe, innowacje, agencje rozwijające poszczególne sektory kultury, wzrasta rola sektora kreatywnego, a także współdziałanie wielu podmiotów w celu tworzenia określonego wizerunku i reputacji Krakowa – tłumaczy powody powstania polityki Kraków Culture Robert Piaskowski, Pełnomocnik Prezydenta Krakowa ds. Kultury.

Nowoczesne narzędzia

W polityce Kraków Culture nacisk kładzie się przede wszystkim na tworzenie nowoczesnych narzędzi integrujących sektory, w tym powstanie wspólnego portalu dla muzeów Krakowa, wspólnego sklepu dla kultury, współpracy wszystkich festiwali finansowanych przez Gminę Miejską Kraków w zakresie współtworzenia energii miasta festiwalowego, ale też miasta zrównoważonego, współdziałanie na rzecz budowania atmosfery i pielęgnowania tożsamości miasta.

W polityce Kraków Culture niezwykle ważną rolę pełnią nowe technologie. Idziemy z duchem czasu - działamy zgodnie z oczekiwaniami odbiorców. Sami przecież przeszliśmy technologiczną rewolucję i w nowy sposób konsumujemy treści. W tym także te kulturalne. Dlatego też wdrażanie cyfrowych rozwiązań w obszarze informacji turystycznej, spójny przekaz w komunikacji marketingowej zarówno fizycznie w mieście, jak i w kanałach typu „digital” oraz świadome przekazywanie informacji o przygotowanej ofercie między lokalnymi usługodawcami oraz mieszańcami jest dla nas obecnie priorytetem – mówi Izabela Błaszczyk, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego – instytucji koordynującej najważniejsze elementy polityki Kraków Culture.

Sezonowość

Założeniem projektu jest porządkowanie różnorodności oferty kultury według klucza jakości i dostępności, także dla osób nie mówiących po polsku. Temu celowi służy stworzenie reprezentatywnej listy kluczowych krakowskich wydarzeń programowanych i komunikowanych z wyprzedzeniem oraz prezentowanie ich jako sezony kultury: wiosna, lato, jesień, zima.

Dwujęzyczność

Kraków Culture to także nazwa dwujęzycznego portalu prezentującego najważniejsze sektory i zjawiska kultury. Pod adresem www.krakowculture.pl znajdziemy liczne treści prezentujące bogactwo kulturalne Krakowa. Równocześnie na rynku wydawniczym pojawia się nowy bezpłatny tytuł: kwartalnik „Kraków Culture”, który jest dwujęzycznym przewodnikiem po najważniejszych zjawiskach kultury.

Od 6 do 29 sierpnia w parku im. Henryka Jordana odbędzie się Kraków Culture Summer, w ramach którego odbędą się liczne spektakle teatralne oraz koncerty - od muzyki klasycznej, przez pop i jazz, po elektronikę i muzykę filmową. Więcej informacji: www.krakowculturesummer.pl.

 

To również może Cie zainteresować: