Zasadniczą funkcją części magazynowej nowego cargo będzie obsługa frachtu cargo samochodowo-lotniczego. Oprócz tego obiekt wraz z zagospodarowaniem terenu będzie służył do obsługi i kontroli zaopatrzenia oraz pojazdów wjeżdżających na teren strefy zastrzeżonej portu lotniczego. W części biurowej zlokalizowane będą m.in. pomieszczenia agentów handlingowych, spedytorów, służb operacyjnych portu lotniczego, Straży Granicznej i Urzędu Celnego. Ogólnodostępna strefa przedpola terminala cargo skomunikowana zostanie z drogą wojewódzką nr 774, a w jej obrębie zlokalizowane będą parkingi, chodniki oraz dojazdy.
Kraków Airport jest jedynym lotniskiem regionalnym w Polsce, które przed pandemią koronawirusa obsługiwało 8 milionów pasażerów. Jest ono członkiem Międzynarodowej Rady Portów Lotniczych (ACI) oraz Związku Regionalnych Portów Lotniczych. Działania Kraków Airport są dostrzegane na świecie – potwierdza to m.in. nagroda ASQ Awards 2016 przyznana przez Airport Council International w 2017 roku za doskonalenie jakości obsługi klienta oraz nominacja UBM do nagrody World Routes Marketing Awards w tym samym roku.
Kraków Airport jako pierwszy port lotniczy w Polsce podpisał deklarację „Aviation Industry Charter for COVID-19”, zainicjowaną i przygotowaną przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Głównym celem deklaracji jest stosowanie i promowanie nowych zasad bezpieczeństwa przeciwko rozprzestrzenianiu się COVID-19 przez operatorów lotniczych oraz zarządzających lotniskami.
źródło: https://www.malopolska.pl/aktualnosci/transport/lotnisko-w-balicach-zbuduje-terminal-cargo