Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Promocja gospodarcza Metropolii Krakowskiej!

6 minut czytania.

Trwają intensywne działania w ramach projektu KMA4Business. Ograniczenia wynikające z aktualnej sytuacji pandemicznej wprawdzie uniemożliwiły udział w najważniejszych światowych wydarzeniach gospodarczych, jednak zmobilizowały do zastosowania wielu kreatywnych rozwiązań promocyjnych, dostosowanych do aktualnych realiów. Za nami półtorej roku bardzo intensywnej pracy, a rok 2021 w projekcie zapowiada się naprawdę ciekawie.

W styczniu upłynęło półtora roku od rozpoczęcia przez Metropolię Krakowską realizacji partnerskiego projektu KMA4Business, realizowanego ze środków programu regionalnego.

Podsumowanie działań, czyli co już za nami

Ostatnie kilkanaście miesięcy to czas wytężonej pracy na rzecz promocji gospodarczej. Dzięki współpracy z partnerami projektu oraz członkami Stowarzyszenia Metropolia Krakowska możliwe było zrealizowaniu kilku kluczowych działań. Opracowano kompletny System Identyfikacji Wizualnej dla obszaru, wypracowano rekomendacje do prowadzenia promocji marki gospodarczej oraz powstała platforma promocyjna projektu, na której zamieszczane są aktualne regionalne informacje gospodarcze.

KMA4Business w 2021 r.

W 2021 r. planowany jest szereg działań skierowanych do inwestorów i przedsiębiorców zainteresowanych potencjałem gospodarczym Metropolii Krakowskiej.

Benchmarking metropolitalny

Jednym z już rozpoczętych działań jest przeprowadzenie badań służących porównaniu gospodarki Metropolii Krakowskiej z 7 innymi obszarami metropolitalnymi w kraju i na świecie. Efektem raportu ma być model rozwoju gospodarczego Metropolii Krakowskiej na najbliższe 10 lat. Ważną częścią badania będą wnioski ze 120 indywidualnych wywiadów pogłębionych z przedstawicielami metropolii, przedsiębiorstw jak i instytucji otoczenia biznesu z: Wrocławia, Barcelony, Dublina, Goteborga, Norymbergii, Ostrawy, Krakowa i Katowic.

Kampania internetowa

Z początkiem roku ruszyła internetowa kampania promocyjno-informacyjna, której celem będzie dotarcie do potencjalnych inwestorów i przedsiębiorców. Prezentacja potencjału gospodarczego Metropolii Krakowskiej odbywać się będzie różnymi kanałami, m.in. poprzez artykuły sponsorowane oraz kampanię Google Ads. Działania prowadzone będą przez okres 19 miesięcy.

Newsletter projektu

W ramach KMA4Business od zeszłego roku działa również newsletter informujący o działaniach podejmowanych w ramach projektu oraz o najważniejszych aktualnościach gospodarczych. Aby otrzymywać regularne wiadomości wystarczy zapisać się na nasz newsletter poprzez stronę na której się Państwo znajdujecie.

Publikacja z potencjałem

Dodatkową formą prezentacji najważniejszych informacji gospodarczych o regionie będzie publikacja w formie drukowanej i elektronicznej. Ma ona stanowić dla potencjalnych inwestorów pierwsze źródło informacji o potencjale do lokowania biznesu w Metropolii Krakowskiej. Kolportaż opracowanej w nowoczesnej i atrakcyjnej formie broszury rozpocznie się we wrześniu br.