Podstawowym celem programu jest nabycie przez przedsiębiorców znajdującym się na początku swojej drogi biznesowej wiedzy na temat efektywniejszego funkcjonowania firmy. Adresowany jest on do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z województwa małopolskiego, działających na rynku nie dłużej niż 3 lata wg stanu na 1 kwietnia 2020 roku, a największe szanse na zakwalifikowanie się do programu mają startupy poruszające się w obszarach inteligentnych specjalizacji Małopolski, tj. technologie informacyjne, chemia, elektrotechnika, energia zrównoważona, nauki o życiu, produkcja metali oraz przemysły kreatywne i czasu wolnego.
Nabór potrwa do 17 października, a wszystkie zainteresowane udziałem w nim firmy powinny jedynie wypełnić formularz rekrutacyjny znajdujący się na stronie www.startup.malopolska.pl. Pod tym adresem znajdziemy również inne najważniejsze informacje o programie. Udział w programie jest nieodpłatny, a całość projektu jest dofinansowana ze środków europejskich.
#StartUP Małopolska to program szkoleniowy i mentorski. Podczas warsztatów i zajęć z mentorami przedsiębiorcy otrzymują sporą dawkę specjalistycznej, opartej na doświadczeniu i praktyce wiedzy, umożliwiającej dalszy rozwój i podniesienie niezbędnych umiejętności. Chodzi o kompetencje w tych dziedzinach, które są kluczowe dla szybkiego i efektywnego rozwoju firmy oraz skalowania biznesu, takie jak marketing, sprzedaż czy prezentacja.
Dla zapewnienia optymalnej efektywności w zajęciach bierze udział nieliczna grupa osób – do każdej edycji kwalifikowanych jest najwyżej 8 firm. Uczestniczą one najpierw w zajęciach warsztatowych, a następnie trafiają pod skrzydła mentorów z wybranej dziedziny. O dalszy pomyślny rozwój firmy dba również menadżer akceleracji, którego zadaniem jest określenie kierunku rozwoju przedsiębiorstwa.
Dopełnieniem oferty programu jest zapewnienie bezpłatnego udziału w najbardziej znaczących wydarzeniach branżowych i start-upowych. To sami uczestnicy decydują, w jakim przedsięwzięciu uczestniczą. Do chętnie wybieranych przez przedsiębiorców wydarzeń należą m.in. InfoShare, I love marketing i inne przedsięwzięcia o podobnej randze i charakterze.
Dotychczas zrealizowano już siedem edycji programu. Po zakończeniu każdej z nich prowadzone były działania ewaluacyjne, które pozwalały na zapoznanie się z opiniami uczestników projektu oraz osobami prowadzącymi zajęcia czy mentoring. Cenne wskazówki od firm i osób odpowiedzialnych za przekazywanie wiedzy, wykorzystywane na bieżąco przez organizatorów, dają gwarancję, że każda następna edycja programu dysponuje lepiej dostosowaną do potrzeb przedsiębiorców ofertą.
źródło: małopolska.pl