Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Innowacyjne rozwiązania IT dla gastronomii

12 minut czytania.
GoPOS innowacyjne rozwiązania IT dla gastronomii

Trudno wyobrazić sobie dziś biznes, który nie byłby wspomagany nowoczesnymi technologiami. Innowacyjnych narzędzi wymaga także branża gastronomiczna, by stale udoskonalać swoją ofertę. W tym pomagają rozwiązania IT krakowskiej firmy GoPOS Sp. z o.o. (GoPOS), powstałe z myślą i dedykowane rynkowi HoReCa, który obejmuje gastronomię hotelową, restauracje i usługi cateringu.

 

Obszar Inteligentnych Specjalizacji Małopolski:

Technologie informacyjne i komunikacyjne, w tym multimedia (ICT).

 

 

Pomysł

 

 

Połączenie gastronomii i nowoczesnych technologii

GoPOS ma swoją siedzibę w Krakowie - mieście w którym prężnie rozwija się branża gastronomiczna. Doceniając bogatą ofertę kulinarną i dalszy potencjał jej rozwoju w stolicy Małopolski, w GoPOS pojawił się pomysł, aby usprawnić pracę m.in. restauracji czy firm oferujących jedzenie na dowóz oraz pozwolić klientom zamówić jedzenie szybko i bezpiecznie. Takie atuty Krakowa, jako miejsca do inwestycji, jak dynamiczny rozwój rynku pracy, obecność wielu specjalistów, w tym z branży IT, czy dobre położenie pozwoliły GoPOS na wypracowanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych i komunikacyjnych dla gastronomii. Postawiono na zautomatyzowanie wielu procesów zachodzących w lokalach - od sprzedaży i obsługi klientów, przez komunikację między salą a kuchnią, po kompleksowe zarządzanie biznesem.

Innowacyjna sprzedaż

Oferowane przez GoPOS aplikacje nie tylko usprawniają działanie każdego biznesu gastronomicznego, ale też zwiększają jego innowacyjność. Co więcej, systemy pomagają zarówno w przypadku sprzedaży prowadzonej na miejscu w lokalu, jak i tej online - szczególnie pożądanej obecnie w branży gastronomicznej. Spośród przygotowanych narzędzi warto wymienić chociażby Mobilnych Kelnerów pozwalających na nowoczesną obsługę za pomocą tabletów bezpośrednio przy stolikach gości, czy system GoKDS usprawniający komunikację między salą a kuchnią. Szczególną innowacją są także wszelkie narzędzia stworzone z myślą o bezkontaktowej obsłudze w restauracji. Umożliwiają to samoobsługowe kioski czy E-Menu, dzięki któremu goście mogą składać i opłacać zamówienia z poziomu swojego smartfona. Za szybką obsługę odpowiada także system numerkowy, eliminujący kolejki w lokalach i znacznie poprawiający jakość pracy personelu. 

Smart zarządzanie i zintegrowane dostawy

Firma oferuje także szereg aplikacji stworzonych z myślą o pracy managerów oraz właścicieli lokali gastronomicznych. Rozwiązania informatyczne pozwalają kompleksowo zarządzać i kontrolować biznes, nawet będąc z dala od niego. Dzięki danym zapisanym w chmurze właściciel jest w stanie monitorować pracę personelu, ilość surowców w stanach magazynowych czy pozostałe aspekty z dowolnego urządzenia i miejsca na świecie. Specjalna aplikacja pozwala także usprawnić najbardziej pracochłonny i często pomijany proces inwentaryzacji. System działa nawet w przypadku chwilowej awarii Internetu, w związku z czym jest w pełni bezpiecznym i wygodnym rozwiązaniem. Klienci firmy GoPOS, którzy oferują swoją sprzedaż online lub dopiero chcą wdrożyć to źródło u siebie, mogą skorzystać z bogatej oferty rozwiązań dostawczych. Dzięki systemom stworzą swój własny i bezprowizyjny sklep internetowy, a w przypadku korzystania z usług platform zewnętrznych - zintegrują się z portalami i będą w stanie zarządzać napływającymi zamówieniami bezpośrednio z jednego ekranu POS.

 

 

Realizacja

 

 

Innowacje, dostępność i personalizacja

Co składa się na sukces firmy i jest „best practice” GoPOS? Z pewnością innowacyjne rozwiązania, ciągle udoskonalane i wzbogacane o coraz to nowsze funkcjonalności.

W GoPOS stawiamy na nieustanny rozwój i podążamy za potrzebami naszych klientów. Chcemy, żeby systemy odpowiadały i skutecznie rozwiązywały najbardziej wymagające wyzwania stojące przed branżą gastronomiczną. Wiemy, że możemy zaoferować znacznie więcej, stąd nasza oferta stale poszerza się o kolejne rozwiązania - mówi Grzegorz Kożuchowski, dyrektor generalny GoPOS.

Firma łączy innowacyjność z dostępnością, co zdecydowanie przekłada się na sukces. Klienci wielokrotnie wspominają, że cenią to oprogramowanie przede wszystkim za jego intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs oraz błyskawiczne wdrożenie. To, na co jeszcze warto zwrócić uwagę, to całkowita personalizacja oferty, czyli jej pełne dostosowanie do potrzeb określonego lokalu. Każdy biznes jest inny, dlatego każda nowa współpraca w GoPOS zaczyna się od dokładnego poznania restauracji, sposobów jej funkcjonowania czy aspektów wymagających poprawy. Poprzez cały okres korzystania z systemu klienci nie są pozostawieni sami sobie, a dział wsparcia GoPOS jest gotowy odpowiedzieć na wszystkie pytania oraz rozwiązać ewentualne problemy.

 

 

Plany na przyszłość

 

 

Od podwawelskich restauracji do rynków zagranicznych

Swoją atrakcyjnością Kraków wciąż przyciąga miliony turystów rocznie, co ma bezpośredni wpływ na rozwój najnowszych technologii, pozwalających wyróżnić poszczególne firmy, jak i całą metropolię innowacyjnością. Skoro rośnie zapotrzebowanie na coraz to nowsze miejsca kulinarne, rośnie też na odpowiednie narzędzia. To wszystko sprawia, że krakowscy restauratorzy stali się pierwszymi klientami GoPOS, choć obecnie ich liczba stale powiększa się o lokale, działające na terenie całej Polski. Z rozwiązań firmy korzysta już ponad 1000 zadowolonych klientów. Zapotrzebowanie na inteligentne rozwiązania dla gastronomii rośnie też na całym świecie.

Chcemy udoskonalać nasze produkty, ale też oferować je poza granicami Polski. Jesteśmy na etapie przygotowywania się do wejścia na rynki zagraniczne i nawiązania współpracy międzynarodowej. Wpływa na to nie tylko stały rozwój nowych technologii, ale przede wszystkim rosnące zapotrzebowanie na narzędzia, pozwalające zautomatyzować pracę restauracji. Skąd to wiemy? Właściciele, którzy zaczęli od zwykłego testu naszego systemu, dziś są naszymi stałymi klientami i polecają nas innym w branży, zarówno małym, jak i wielkim biznesom gastronomicznym. Jak sami mówią, nie mogą zrezygnować z oprogramowania, bo nie wyobrażają sobie już pracy bez aplikacji GoPOS - podsumowuje Grzegorz Kożuchowski, dyrektor generalny GoPOS.

 

Strona internetowa firmy: www.gopos.pl